اعضای انجمن اولیا و مربیان دبیرستان غیردولتی هدی دوره‎ی دوم

خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند و نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند. بین روش‎ها و منش‎های خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون، کار دیگری را خنثی نکند، بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند. مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با روش‎های گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند.
رابطه‎ی خانه و مدرسه تعاملی دوطرفه است. هر دو نهاد تربيتی بايد به نقش خود عمل کنند تا تعليم و تربيت ثمربخش شوند. وجود معلمان با صلاحيت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمی‎کند و وجود والدين توانا و قابل نيز نمی‎تواند جاس مدرسه را بگيرد. همکاری و هماهنگي اين دو نهاد مهم در يک برنامه‎ی واحد و منسجم می‎تواند ثمربخش باشد. 

 

اعضای انجمن اولیا و مربیان دبیرستان غیردولتی هدی دوره‎ی دوم


شکیبا باشید...