خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند و نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند. بین روشها و منشهای خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون، کار دیگری را خنثی نکند، بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند. مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با روشهای گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند.
رابطهی خانه و مدرسه تعاملی دوطرفه است. هر دو نهاد تربيتی بايد به نقش خود عمل کنند تا تعليم و تربيت ثمربخش شوند. وجود معلمان با صلاحيت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمیکند و وجود والدين توانا و قابل نيز نمیتواند جاس مدرسه را بگيرد. همکاری و هماهنگي اين دو نهاد مهم در يک برنامهی واحد و منسجم میتواند ثمربخش باشد.
اعضای انجمن اولیا و مربیان دبیرستان غیردولتی هدی دورهی دوم
شکیبا باشید...